8 Aralık 2007 Cumartesi

ŞAKA GİBİ

Sevgili Velilerim, Yerli Malları ve Tutum Haftası yaklaşmakta. Bizde miniklerimle bununla ilgili sohbet ediyorduk. Önce bir şarkı öğrendik.

Kumbaramızı açarız, kumbaramızı açarız
Paramızı sayarız, paramızı sayarız
Biz tutumlu çocuklarız
Paramızı boşa harcamayız

Sordum hemen hemen hepsinin kumbarası varmış, biriktireceğiniz paralarla ne alacaksınız dedim. Birde kendi çocuklarımdan örnek vererek (Uğur abinizle, Buse ablanız biriktirdikleri paralarla kendilerine bilgisayar aldılar dedim) Ne deseler beyenirsiniz. Bizde zaten iki tane varki diyenler mi istersiniz (o zaman kumandalı araba alırsınız dedim) o da varmış, Bu böyle bir süre devam etti ne söylediysem zaten varmış. Bende o zaman biriktireceğiniz paralarla akülü araba alırsınız dedim. Geriye bir tek o kalmıştı çünkü. Sizden akülü araba isterlerse şaşırmayın çünkü tutumlu olmayı cazip hale getirmek için söylemek zorunda kaldım

3 yorum:

  1. evet, cocuklarimizin istedikleri hemen hemen her seyleri var... ama bir cocuk icin asil onemli olan cok daha onemli bir yanlari guduk kaliyor maalesef: istedikleri bir seyin haftalarca hayalini kurmuyorlar, gunlerce onu elde ettiginde ne yapacagini dusunup, gecelerce ruyasini gormuyorlar... bir cocuk icin cok daha onemli olan kismi bu aslinda. ama "cocuklarimiz eksik kalmasin" derken, tatmin olmasi zor bireyler yetistiriyoruz bir yandan da...

    YanıtlaSil
  2. not: yaptigim genelleme sinifimiz veya okulumuz icin degil, genel olarak gunumuz cocuklari icindi. elbette ki sinifimizda cokca istisnasi olabilir, lutfen gereksiz alinganliklar olmasin.

    YanıtlaSil
  3. Mehmet Bey tesbitiniz son derece yerinde, benimde anlatmak istediğim buydu aslında. Sınıfımızda ve okulumuzda tabii ki istisnalar var, bunda alınganlık yapmak için ise hiç neden yok. O nedenle hiç alınmadım emin olun. Teşekkürler

    YanıtlaSil