14 Kasım 2008 Cuma

KOLBASTI OYNUYORUZ

Uçan Balonlarımla müziği sesini açtık ve karşılıklı geçtik. Hepbirlikte Trabzon Kolbastı'sı oynadık.
Bu Kolbastı ne mi?: Kolbastı Kara Deniz yöresine ait, son derece hareketli bir oyun. İlk şart ayakkabıları çıkarmak, çünkü bu oyun ayakkabısız oynanırmış. Bu oyun sırasında Balonlarımın tüm enerjilerini attıklarını düşünüyorum. Tabi bir de işin eğlence kısmı var:)
Şimdi, bu oyunun mantığından bahsetmek isterim kısaca: İsmi neden Kolbastı bilemiyorum. Yalnız oyun sırasında yapılan hareketler kanadı kırık bir kuşun çırpınışlarını anlatıyormuş. Oyunun kendine has bir kareografisi var. Balonlarım bunu drama etmekten çok hoşlanıyor. Ardından 'Amman Kızı, Çeçen Kızı' türküsüyle iyice hareketleniyorlar. Oyun sırasında yorulduklarında yine bu kareografinin gerektirdiği hareketleri yaparak dinlenme fırsatı buluyorlar.Malum Kara Deniz oyunu hareketliliği oradan geliyor:)

Bu oyunda Kerem pek başarılı, figürleri hemen kaptı. Ayrıca Azra'da bir Kara Denizli kızı olarak hiç fena değil.













2 yorum:

  1. erenin babası yım yine:) bugun gün boyu sizleri seyrettim kameredan gerçekten çok güzel oynadınız bi ara eren boyama yapıyordu sonra siz ereni okadar güzel oyuna davett ettinizki hatta nalana dedim bir anne şevkatiyle sırtını oksayıp yanınıza otutturdunuz ve sonra hep beraber basladınız oyuna:))

    YanıtlaSil
  2. Murat Bey, serbest zaman etkinliği sırasında sandalyelerden çadır yapmışlardı,bir de baktım Eren o cadırın içine girmeye çalışıyor.Hemen o noktada Zeynep Ablasına yönlendirdik Eren'i, Zeynep abla seni çok özlemiş, seninle konuşmak istiyormuş diyerek yanına yolladım. Şu 5 günü bir atlatsak. İlginç olan koluyla ilgili hiç şikayeti yok.Yani kaldığı yerden devam:)

    YanıtlaSil