15 Aralık 2008 Pazartesi

ACABA DUT KURUSU VE SARI LEBLEBİYİ GERÇEKTEN SEVMİYOR MUYUZ?

Sevgili velilerim, bugün başlattığım etkinliğimizi sizlere biraz açıklamak istiyorum. Etkinlik için biraz kuru kayısı, sarı leblebi, dut kurusu ve beyaz leblebiyi sınıfa getirdim.
Önce sordum kimler kuru kayısı seviyor?
Cevap: Hepsi seviyor
Kimler beyaz tatlı leblebi seviyor
Cevap: Hepsi seviyor
Ardından bunları bir kase içirisine boşaltım.
Kimler tuzlu sarı leblebi seviyor?
Cevap: Bahar,Zehra,Tarık dışındakiler seviyormuş.
Kimler dut kurusu seviyor?
Cevap:Bilal,Osman,Tarık,Sabiha, Bahar,Berra, Asya dışındakiler seviyormuş.
Bu daha az sevilen kuru yiyecekleri de bir kaseye boşalttım. Sevdikleri yiyecek olan Kuru kayısı ve tatlı leblebiyi istedikleri zaman yiyebilmeleri için rahatlıkla ulaşabilecekleri bir yere koydum, ve her istedikleri zaman istedikleri kadar yiyebileceklerini duyurdum.
Daha az sevdikleri Dut Kurusu ve sarı leblebiyi ise hemen yanına koyarak ikindi kahvaltısından önce kimsenin yememesi için Balonlarımdan söz aldım. (gözlemlediğim kadarıyla gün içerisinde dut kurusu ve sarı leblebiye hiç dokunan olmadı).
Canı isteyen gidip gelip kuru kayısı ve leblebi yedi.
İkindi kahvaltısından sonra 10 dakika dut kurusu ve sarı leblebiden istedikleri kadar yiyebileceklerini duyurdum ve gözlemlerimi not ettim.
Şimdi gözlemlerime göre tuzlu leblebi sevmeyen Bahar, Tarık, Zehra leblebi yiyorlardı:)
Dut kurusuna gelince şimdilik ona itibar eden olmadı. Yalnız sarı leblebi yok denecek kadar azaldı. Yarın kasede sadece dut kurusu kalacak işte o zaman dut kurusu sevmeyen öğrencilerin nasıl davrandığını yine sizlerle buradan paylaşacağım.
Bu etkinliği yapmaktaki amacım, çocukların ev ortamlarında kazanamadığı yeme alışkanlıklarını sınıf ortamında kazanmaları ve pekiştirmeleri. Özellikle belirtmek isterim, bazı öğrencilerim dut kurusu vs. daha önce tatmadıklarından söz etti. Bu nedenle çoğunluğa uyarak sevmediklerini söylemiş olabilirler.
Bu etkinliği bir hafta boyunca devam ettirmeyi planlıyordum, gördüm ki kuru kayısı, beyaz leblebi, sarı leblebi hafta sonuna kadar hiç kalmayacak:)















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder